Elzaspassage brengt echte winkelervaring thuis op de bank

Foto: Helmond Nieuws / Shopping Elzaspassage

Vorige week zijn de digitale weken in winkelcentrum Elzas Passage van start gegaan. Met deze week de lancering van de geheel vernieuwde website en aanstaande zaterdag zelfs een app. Dit zijn twee van de onderdelen van het interactieve, digitale platform dat is gelanceerd, Shopping Elzas Passage.

Vorige week zaterdag ging de nieuwe website al de lucht in en aanstaande zaterdag 11 juli gaat ook de app van het winkelcentrum Elzas Passage live. Een app waarin de karakteristieke eigenschappen van het échte winkelen centraal staan. Dit als onderdeel van één digitaal en interactief retail platform Shopping Elzas Passage, dat vastgoedeigenaar CBRE Global Investors gezamenlijk met Greenhouse Innovation op basis van het bestaande Selly Shopping platform heeft ontwikkeld, als extra service naar haar winkeliers. Naast de app en website voor bezoekers van het centrum, is er ook een aparte ‘management app’ voor de winkeliers ontwikkeld waarmee zij, nu ook digitaal, direct contact kunnen hebben met hun klanten. Tenslotte zijn uiteraard ook alle social media van de winkels gekoppeld.

Anke Storms, Marketing- & Communicatiespecialist van CBRE Global Investors: “Wij voelen ons als eigenaar van het winkelcentrum medeverantwoordelijk voor het faciliteren van de optimale ‘customer journey’, zowel in het centrum zelf alsook online. Daar zitten nou eenmaal ook heel veel van onze potentiële bezoekers. Als wij weten dat de eerste oriëntatie van het koopproces letterlijk ‘thuis op de bank’ begint, moeten wij ervoor zorgen dat wij ook daar zichtbaar zijn.”

Een van de eerste dingen die opvalt als je Shopping Elzas Passage app opent of de website bezoekt, is de manier waarop de winkels en hun producten in beeld zijn gebracht. De aantrekkelijke fotografie weerspiegelt het kleurrijke karakter van het winkelcentrum en moet de bezoeker inspireren zo snel mogelijk naar het centrum te komen. Daarnaast maken functies als chatten met de winkelier en de unieke zoekfunctie Hengelen, Shopping Elzas Passage tot een zeer interactieve winkelhulp.

Winkelier (Toko Marad) Marianne van den Broek voegt hieraan toe: “Ik ben er trots op in een winkelcentrum te zitten dat op deze manier toch vooruitloopt. Het is toch heel cool dat ik mijn klanten nu ook op de notenmix van de dag kan wijzen die ik via een aanbieding automatisch én in de app én op de website heb gezet! Ze moeten het alleen wel nog even komen ophalen hier, want gelukkig kan niets de échte winkelervaring vervangen.”

De nieuwe app van “Shopping Elzas Passage” is vanaf zaterdag 11 juli gratis te downloaden voor Android en iOS.