Bewezen winkelformule krijgt Nederlandse primeur in Helmond

Foto:

Troc.com combineert de voordelen van een webwinkel met een ‘echte’ winkel. Kopers kunnen winkelen vanuit hun luie stoel of juist naar de winkel komen om de spulletjes zelf te bekijken in een showroom van duizend vierkante meter.

Helmond, 5 september – Troc.com gaat tweedehandsmarkt anders benaderen. Nederland krijgt er een nieuwe winkelformule bij. Een winkel in tweedehands goederen waarbij de kwaliteit van het aanbod voorop staat, waar inbrengers delen in de verkoopprijs en die zowel fysiek als via het internet koopt en verkoopt. Troc.com opent op 8 september aan de Engelseweg 231 in Helmond de deuren van de eerste vestiging in Nederland.

Troc.com heeft in zes Europese landen al een tweehonderd winkels en zet hiermee de stap naar de Nederlandse markt. Helmonder Scheerder kende de formule uit Vlaanderen en vindt die zo aantrekkelijk dat hij zich inzet om Nederland daarvoor warm te laten lopen.

Troc.com zet gebruikte meubelen, elektronica, witgoed of keukengerei voor de klant in de winkel om met de inbrenger af te rekenen nadat de goederen verkocht zijn. Of betaalt meteen een eerlijke prijs voor tweedehands goederen. Zo krijgt de verkoper geld voor zijn goederen zonder zelf veel te hoeven doen. Troc neemt de verkoper de zorgen en het risico uit handen en maakt kopen via het internet gemakkelijk en betrouwbaar.

Kopers kunnen rekenen op een breed assortiment van kwaliteitsgoederen, omdat Troc scherp kijkt naar de kwaliteit van alle goederen die ingebracht worden. Want Troc.com richt zich op kwaliteit boven kwantiteit. De goederen die aangeboden worden, moeten dan ook heel, schoon en verkoopbaar zijn.

“Wij selecteren aan de poort streng op kwaliteit,” zegt initiatiefnemer Tijs Scheerder. “Bij ons kunnen de klanten ook echt antiek, design of vintage vinden. Allemaal zo goed als nieuw.” Om kwaliteit en diversiteit in het aanbod te garanderen, koopt Troc.com zelf ook nieuwe waren in; einde-reeks goederen, failliete boedels en andere aantrekkelijke partijen.

 

Nederlandse primeur

Sinds 1982 is deze van oorsprong Franse aanpak een succes in Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Duitsland, Luxemburg en België. Helmond krijgt nu de primeur van deze winkelformule in Nederland. Vanuit een compleet opgeknapt pand aan de Engelseweg gaat Troc.com Nederland veroveren en draagt tegelijk een steentje bij aan het aanbod op de Helmondse Winkelboulevard.

Troc.com combineert de voordelen van een webwinkel met een ‘echte’ winkel. Kopers kunnen winkelen vanuit hun luie stoel of juist naar de winkel komen om de spulletjes zelf te bekijken in een showroom van duizend vierkante meter.