Rabobank gaat inlogscherm wijzigen

Foto:

Op 18 september wijzigt het inlogscherm van Rabo Internetbankieren. Ook
de registratieschermen en de signeerschermen van Rabo Mobielbankieren
wijzigen op 18 september.

Bij betalingen via iDEAL of bij online betalingen met een creditcard van de Rabobank krijgt u een ander signeerscherm te zien dan u gewend bent. Deze wijzigingen hebben te maken met de komst van de Rabo Scanner. De Rabo Scanner is de opvolger van de Random Reader.

Geldt deze wijziging voor iedereen?

De schermaanpassing geldt voor alle klanten die gebruik maken van Rabo Internetbankieren (Professional) en Rabo Mobielbankieren. Voor zakelijke klanten die gebruik maken van Rabo Cash Management geldt geen schermwijziging.

Wat betekent dit voor u?

U blijft uw Random Reader gebruiken tot u de Rabo Scanner heeft ontvangen. De Rabo Scanner wordt in fases verstrekt aan klanten van de Rabobank die gebruikmaken van Rabo Internetbankieren, Rabo Mobielbankieren en/of een creditcard van de Rabobank. U ontvangt hierover persoonlijk bericht. Naar verwachting hebben alle klanten van de Rabobank eind 2015 de Rabo Scanner ontvangen.

Veilig bankieren

Internetcriminelen spelen in op actuele situaties. Zo misbruiken zij ook de komst van de Rabo Scanner om u valse e-mails te sturen of telefonisch contact met u te zoeken. De Rabobank vraagt u nooit om persoonlijke gegevens zoals uw toegangs-, inlog-, signeer- of pincode. In een volgend bericht op 18 september maken we bekend hoe de nieuwe schermen eruit zien.