Ondernemers gaan steeds verder om klanten te behagen

Foto:

Sommige ondernemers zitten op hun stoel en wachten tot er iemand binnen komt, andere ondernemers besteden extra tijd en aandacht aan de klant en de ondernemer van nu trekken alles uit de kast om er voor te zorgen dat de klant niet naar de “buurman” gaat.Je ziet het voortaan overal, trekkertjes om de klant naar de winkel te “lokken”, maar waar houdt het op? Een klant die een presentje krijgt of vaste klantenkorting is niet meer voldoende, een spaarkaart is nog wel een middel om klanten te binden omdat wij Nederlanders toch nog interessant vinden om ergens voor te sparen, maar wel ontzettend opzien tegen het 285e pasje wat er in de portemonnee gestopt moet worden.

Kledingwinkel MIET in de Lucas Gasselstraat doet dat vandaag door haar klanten te verwennen met een winterbarbeque. De kledingwinkel zit niet in het centrum van Helmond en moet dus iets verzinnen om de mensen naar haar toe te trekken, deze keer is er gekozen voor worsten en glühwein tijdens de koopzondag.

Klanten verwennen met lekkere hapjes en drankjes is in bijna alle branches de manier om iets extra’s te doen voor de klant, maar met een drankje op maak je toch net iets eenvoudiger een beslissing bij een (dure) aankoop. Het is gezellig en ach waarom ook niet.