Bavaria komt na lemon en grapefruit nu ook Radler Appel

Foto: Bavaria.nl

Bavaria introduceert deze week tijdens de Huishoudbeurs in de RAI Amsterdam een unieke radler variant: Bavaria 0.0% Radler Appel en Bavaria 2.0% Radler Appel. Hiermee voegt Bavaria, na Lemon en Grapefruit, een nieuw alternatief toe aan de radler succesreeks.

Onderzoek van GFK wijst uit dat in ruim 23% van de Nederlandse huishoudens momenteel radler gekocht wordt. In 26% van de huishoudens drinkt men alcoholvrij bier. Bavaria bundelt deze twee snelst groeiende biercategorieën met de introductie van Bavaria 0.0% Radler Appel en Bavaria 2.0% Radler Appel.

Peer Swinkels, directielid van Bavaria, voegt toe: “Consumenten zijn ‘bewustwording en quality time’ steeds belangrijker gaan vinden. Hierdoor let men meer op alcoholpercentage en calorieën. Daarom is het van belang te blijven vernieuwen, onder andere in smaak. Wereldwijd is appel al een verfrissende, populaire smaak die voor een breed publiek toegankelijk is. In het buitenland wordt de smaak appel, naast citroen, het meest gecombineerd met licht alcoholische en alcoholvrije bieren. Dit was voor ons de reden om de consument in Nederland hiermee te verrassen.”

Bavaria Radler Appel is een verfrissende mix van (alcoholvrij) bier gecombineerd met appellimonade. Beide radlers zijn gebrouwen volgens een uniek recept met natuurlijk mineraalwater uit eigen bron.

Op de Huishoudbeurs is Bavaria te vinden met een stand waar deze nieuwe smaak geproefd kan worden, locatie: 11.100. Bavaria 0.0% Radler Appel en Bavaria 2.0% Radler Appel zijn vanaf week 12 verkrijgbaar in de supermarkt. Beide in sixpack 33cl blik en 30cl fles. De introductie zal in de media ondersteund worden.