Nog langer stilstaan voor de spoorbomen

Foto: Helmond Nieuws

We kunnen er niet meer omheen, afgelopen weekend is de basis gelegd voor de nieuwe spoorwegonderdoorgang aan de Cortenbachstraat in Helmond-West en vanaf nu gaan de goederentreinen er dan ook gebruik van maken.

In plaats van 50 goederentreinen per dag kunt u er nu ongeveer 75 gaan verwachten, dit nog eens naast de normale treinen voor de reizigers. U kunt er dan ook rekening mee houden dat de spoorbomen een flinke hoeveelheid van de tijd omlaag zullen zijn en dat u hierdoor wat hinder kunt ondervinden. Deze toename aan passerende goederentreinen gaat ongeveer 2,5 maand duren en u moet er rekening mee houden dat ongeveer één derde van het uur de spoorbomen dicht zullen zijn, dat is 20 minuten per uur dat u dus aan het wachten bent voor het spoor.

De enige locaties waar u geen hinder van het treinverkeer heeft is onder andere bij de twee onderdoorgangen in Brouwhuis, bij de onderdoorgang bij het station, de “badkuip” Henri Dunant tunnel en de onderdoorgangen in Brandevoort, hier kunt u onder het spoor door en hoeft u niet te wachten voor de bomen, misschien is het zelfs reden genoeg om een stukje om te rijden, in plaats van te wachten voor de spoorbomen. De spoorwegovergangen die het meeste hinder zullen ondervinden van de toename van goederentreinen is de overgang in Mierlo-Hout, de overgang aan de kanaaldijk en de overgang bij de Churchillaan.