Deur tot Deur Run voor Diabetes Fonds

Foto:

Nederland is een run rijker: de Deur Tot Deur Run. In de week van 26
oktober tot 1 november gaan ruim 25.000 lopers langs meer dan 2 miljoen deuren. Het is een
initiatief van het Diabetes Fonds, dat hiermee aan zijn jaarlijkse collecteweek een extra dimensie
geeft.Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds: “Het is ook in Nederland
een trend dat steeds meer mensen zich willen inzetten voor een goed doel door een prestatie te
leveren en mee te doen aan een sponsorloop. Collectanten doen eigenlijk hetzelfde; zij komen in
beweging, trotseren weer en wind en gaan van deur tot deur. Kortom; onze collecteweek is een feite een
Deur tot Deur Run.”

 
Sponsoren collectelopers
Met de Deur tot Deur Run roept het Diabetes Fonds op om de collectelopers
te sponsoren door geld te geven aan de deur. Maar voor wie de collectant heeft gemist of de
lopers nog een extra steuntje in de rug wil geven, is online supporten ook mogelijk. Op de
website
www.deurtotdeurrun.nl kunnen mensen collectanten sponsoren
voor het aantal deuren dat hij of zij langs gaat; bijvoorbeeld jongste deelnemer Tijn Coppes (3 jaar, 50
deuren) uit Druten of Marcel van Herpt (56 jaar, 76 deuren) uit Waalwijk die al voor de 30e keer
meeloopt.
 
Opbrengst Deur tot Deur Run
Met de eerste collecte in Nederland die dus ook een sponsorloop is,
benadert het Diabetes Fonds fondsenwerving op een nieuwe manier. Dessing: “Het geeft niet alleen aan
het collecteren een extra dimensie, maar het is ook hard nodig. Inmiddels hebben zo’n 1 miljoen
mensen in Nederland diabetes en elke week komen daar 1.000 mensen bij. Diabetes steelt je
gezondheid en laat je leven met de dreiging van blindheid en uitval van hart en nieren. Dat vinden wij
onacceptabel. Met de opbrengst van Deur tot Deur Run betalen wij wetenschappelijk onderzoek naar
de genezing van diabetes, en naar oplossingen die leven met diabetes makkelijker
maken.”
 
Collecteren 2.0
Naast het fysiek collecteren kunnen collectanten ook vanaf deze week een
online collectebus aanmaken. Dessing: “We spelen in op de behoefte van onze collectanten om
via Facebook ook hun vrienden en familie, bij wie zij niet langs de deuren gaan, te vragen om
wat in de collectebus te stoppen. We gaan hiermee naar collecteren 2.0.” De online collectebussen
zijn aan te maken op