Omwonenden Eindhoven Luchthaven Maken Gebruik van Nieuwe Klachtenknop op Internet

22 jan , 9:03 Nieuws
image 1 66c472de9d9c0

Eindhoven Luchthaven Klachtenknop: Ruim 1600 Meldingen Binnen

In de eerste drie weken na de lancering van de nieuwe klachtenknop op internet hebben omwonenden van de Eindhovense luchthaven massaal gebruik gemaakt van deze mogelijkheid. Het Regionaal Informatie Centrum (RIC) van de luchthaven meldt dat er al meer dan 1600 klachten zijn binnengekomen, ondanks dat het nog winter is en het doorgaans een rustigere periode is voor meldingen.

Nieuw Meldportaal en Meetnet voor Vlieggeluid

Op 1 januari is het nieuwe meldportaal officieel in gebruik genomen, samen met een geüpgraded meetnet voor het vlieggeluid, beide geleverd door Casper. Om een klacht in te dienen, moeten gebruikers een account registreren op de website samenopdehoogte.nl. Het proces om een klacht over geluidsoverlast of andere kwesties zoals kerosinestank in te dienen, is vervolgens eenvoudig.

Positieve Reacties en Gemakkelijke Toegang tot het Meldportaal

Tussen 1 en 20 januari hebben 84 personen een account aangemaakt, waarvan 59 al één of meerdere klachten hebben ingediend. De RIC-manager Maurits de Beer geeft aan dat de frequente melders al snel de weg naar het nieuwe portaal hebben gevonden, wat wijst op de efficiëntie van het systeem. De reacties van omwonenden zijn overwegend positief, en het nieuwe systeem is ontwikkeld om het indienen van meldingen gebruikersvriendelijker te maken, aldus de RIC-manager.