Wachttijden bij het Klacht Contact Centrum nemen toe

Foto: Helmond Nieuws

Er komen momenteel erg veel telefoontjes binnen bij het Klant Contact Centrum van gemeente Helmond en Peel 6.1. Hierdoor kan de wachttijd oplopen. Veel zaken kunt u ook online regelen via deze website. Een telefoontje naar het Klant Contact Centrum is dan niet nodig.

De gemeente Helmond, het Centrum voor Jeugd en Gezin, Werkplein Regio Helmond en Peel 6.1 krijgen momenteel veel telefoontjes van inwoners die vragen hebben over de veranderingen op het gebied van jeugdhulp, zorg en ondersteuning en werk & inkomen. Zij bellen naar de telefoonnummers 14 0492 en 0800 55 66 555. Als u naar die nummers belt, dan komt u in contact met het Klant Contact Centrum. Eind januari zullen er ook veel telefoontjes komen over de gemeentelijke belastingen.

De medewerkers van het Klant Contact Centrum doen hun uiterste best om alle telefoontjes zo snel mogelijk te beantwoorden. Ook zijn er nieuwe mensen aangenomen om het team te versterken. Toch kan het zijn dat u wat langer aan de telefoon moet wachten dan u van ons gewend bent.

Heeft u vragen over de gemeentelijke belastingen

Bezoek dan de speciale belastingenpagina op deze website. Daar vindt u veel informatie en u kunt er zelf veel zaken regelen, zoals het opvragen van de WOZ-waarde of het taxatieverslag van uw woning, kwijtschelding aanvragen of bezwaar maken tegen de gemeentelijke belastingen.

Heeft u vragen over veranderingen in zorg en ondersteuning en jeugdhulp?

Neem dan eerst een kijkje op peel6-1.nl. Daar vindt u antwoord op veel gestelde vragen over de veranderingen in zorg en ondersteuning en jeugdhulp. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag ook stellen via het contactformulier op de website.

Heeft u vragen over veranderingen op het gebied van werk & inkomen?

Neem dan eerst een kijkje op de website van het Werkplein Regio Helmond. Daar vindt u antwoord op veel gestelde vragen over werk & inkomen.

Online regelen

Veel zaken kunt u online met de gemeente regelen. Bijvoorbeeld het doorgeven van een adreswijziging (verhuizing), het aanvragen van een uittreksel uit de burgerlijke stand, het aan- of afmelden van een hond of het regelen van een parkeervergunning. Dit kan via het Digitaal Loket. Ook voor het maken van een afspraak in de Stadswinkel of het doorgeven van een klacht of melding kunt u op deze site terecht. Gebruik hiervoor de links hieronder.